U-TECH community kent inmiddels zo'n 19 projecten en initiatieven die op ieders eigen wijze werken aan ICT- arbeidsmarktvraagstukken. Denk aan ICCU, TechMeUp en ROC Midden Nederland. Tijdens een kennissessie gingen we onder leiding van Daan Krekels van ROM Utrecht Region praktisch aan de slag met het (opnieuw) aanscherpen van het klantprobleem en de daaraan gekoppelde waardepropositie.
‘Door een stapje terug te doen en voor jezelf heel goed te formuleren wie nou precies je doelgroep is en welk probleem jouw product/dienst voor hen oplost, brengt de nodige focus aan en is heel waardevol.’ aldus Daan.
Met deze insteek gingen de projectleiders van een aantal U-TECH initiatieven praktisch aan de slag. Gemene deler van de initiatieven is dat ze allemaal bezig zijn de mismatch op de IT-arbeidsmarkt te verkleinen, ieder op z'n eigen unieke manier. Daardoor ontstaat er ruimte om samen te bespreken hoe ze als community elkaar verder kan helpen.
Ze werden aan het werk gezet met het aanscherpen van hun klantprobleem en het formuleren van de daaraan gekoppelde waardepropositie (een uitleg waarmee je klanten overtuigt van de voordelen van jouw product of dienst).
Daan: ’Dat gaf best even stof tot nadenken, om het op papier te krijgen waar je dagelijks vol overgave aan en in werkt. En een fris inzicht van een medeprojectleider kan dan net de juiste scherpte aanbrengen in je verhaal.’
Voor meer informatie over de U-TECH initiatieven, kijk je onder 'Projecten' .
‘Dit is heel waardevol om over na te denken. Ik wéét dat wat wij doen super goed
werkt, maar wat is eigenlijk precies het probleem?’
‘Het is heel fijn om met deze kortetermijnoplossing bij te kunnen dragen aan een
lange termijn oplossing van het probleem.’
‘Je zit toch een beetje in je eigen bubbel, daarom is zo waardevol even uit t
zoomen met andere projectleiders. Laten we elkaar vooral ook versterken.’